fot. materiały partnera
Podziel się:
Skopiuj link:

Jak wyrazić siebie w języku mody? Wejdź do biura w wielkim stylu

Na pewno masz kolor, z którym nadajesz na tych samych falach. Podobnie jak dominujący w szafie wzór, który potrafi powiedzieć o tobie więcej, niż myślisz. Nawet krój ubrania i preferowany materiał zdradzają, kim jesteś. Plisy reprezentują "granny chic", kwiaty oddają cześć latom 70., a technika blokowania kolorów podnosi adrenalinę. Możesz zamknąć usta i stanąć przed nowo poznanym kolegą z pracy, a ten, jeśli tylko będzie dobrym obserwatorem – wyczyta twoje prawdziwe "ja". To właśnie nazywa się siłą mody i autokreacji.

Ubranie to historia opowiedziana bez słów. To informacja, którą w zupełnej ciszy wysyłasz światu. Aby była wiarygodna, musi być zgodna z osobowością i tym, co czujesz. "Jestem silna i wrażliwa". "Nie boję się jutra, ani mocnego koloru". "Świadomie wyrywam się ze sztywnych ram". To jedynie kilka zdań, które możemy przypisać sylwetkom z najnowszej kampanii MODIVO na jesień i zimę 2022/2023. Stworzona z myślą o wyrażeniu siebie - udowadnia, że indywidualizm wcale nie jest przeciwieństwem kolektywizmu. To dwa oddziaływujące na siebie dobra, które potrafią żyć w pełnej symbiozie.

Ubranie a pierwsze wrażenie

Wiesz, ile czasu potrzebujesz, aby stworzyć pierwsze wrażenie? Całe 30 sekund. W ciągu pół minuty nowo poznana osoba jest w stanie powiedzieć, co o tobie myśli. Plisowana spódnica i koszula z fontaziem? To fanka stylu retro. Niebieska koszula? Wydaje się godny zaufania. Szwedy w kratę? Wyrwane z dobrego filmu w starym kinie. A może różowy garnitur? Ta dziewczyna ma w sobie coś przebojowego. Pierwszoplanową rolę odgrywają tutaj zachowania niewerbalne. Według badań antropologa Alberta Mehrabiana dotyczących komunikacji międzyludzkiej, to wygląd i mowa ciała decyduje w 55 proc. o naszej ocenie. Zatem pierwsze wrażenie bazuje przede wszystkim na zmyśle wzroku.

Moda to transparentny język komunikacji niewerbalnej, który potrafi zbliżać i oddalać, budzić zaufanie bądź dystans. Kolory, fasony, wzory, a nawet rodzaje tkanin odgrywają ogromne znacznie. Mięsiste swetry wzbudzają przyjemne i ciepłe emocje, soczyste barwy odpowiadają za dynamikę i porządną dawkę energii, a fasony o geometrycznej i powiększonej formie budują respekt. Za pomocą ubrania możemy "powiedzieć" naprawdę wiele – nawet to, w jakim nastroju wchodzimy w kolejny dzień.

Źródło: materiały partnera

Sztuka kreowania wizerunku

Nikt nie dysponuje taką kombinacją talentów, cech, myśli, pomysłów i zainteresowań, co ty. Jesteś absolutnie oryginalną jednostką. Możesz podążać za trendami, poddawać się sezonowym przypływom i odpływom, a nawet kreować wizerunek pod wpływem chwili. Ale równie dobrze możesz trzymać się bezpiecznej klasyki, naturalnej palety barw, stylu określonej subkultury czy dekady. Zadaniem mody jest ubierać, a nie przebierać. Dlatego kreacja obroni się tylko wtedy, gdy uczciwie współgra z osobowością i jest dopełnieniem tego kim faktycznie jesteś.

W świecie, w którym modne jest niemal wszystko – punktem wyjścia jesteś ty. Jakie książki czytasz? Zasilasz grupę introwertyków czy ekstrawertyków? Co robisz dla lepszego jutra? To codzienna decyzja, która zapada o poranku, kiedy stoisz przed szafą, pozwala wyrazić ekscentryzm, artystyczną fantazję, wierność klasyce, sentymentalne retrospekcje - dosłownie wszystko.

Jak człowiek wpływa na człowieka?

Czasy, w których siedzieliśmy przed kamerą w domu ubrani w marynarkę i spodnie od dresu minęły. Okres izolacji pokazał, jak człowieka ciągnie do człowieka i jak intensywnie na siebie oddziałujemy. Możemy być odmienni, a nawet skrajnie różni, lecz potrzeba interakcji międzyludzkich jest tym, co nas łączy. Jak plus i minus, jak yin i yang – uzupełniamy się nawzajem i tworzymy całość. Jak koło barw pełne najróżniejszych odcieni – potrzebujemy swojego towarzystwa, aby rozkwitać i przenosić góry.

Lubisz intensywny odcień zieleni? Dziewczyna w rzędzie obok - też. Z kolegą, który potrafi odróżnić wszystkie rodzaje kraty – od "glencheck" po szkocki tartan - możesz rozmawiać godzinami? Podobne gusta tworzą niewidzialną nić porozumienia, zbliżają do siebie i budują poczucie obcowania z innymi pozostając w swojej strefie komfortu. Z drugiej strony to zupełnie odmienne estetyki potrafią pięknie ścierać się, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Energia, jaką tworzą kontrasty, a także wynikające z nich żywe deliberacje – zawsze przynoszą ciekawe efekty, a także zapewniają rozwój na wielu płaszczyznach.

Źródło: materiały partnera

Power dressing, czyli 8 godzin w wielkim stylu

Przekraczając progi biur, nie jesteśmy skazani na proste spodnie i nijakie koszule. Zapowiedzią nadejścia kobiety nie musi być stukot szpilek słyszany na korytarzu, a mężczyzna może skakać po kole barw bez ograniczeń ze strony czerni i szarości. Biurowy dress code daje nam przyzwolenie na więcej, obniża ton, pozwala złapać oddech i znaleźć w korporacyjnej przestrzeni swoje modowe DNA.

Marka MODIVO w kampanii "Back to office" zdecydowanie poszerza granice. W wysokich biurowcach znajduje przestrzeń dla wyrażenia siebie z pomocą trendów inspirowanych latami 70. i 90. Sylwetki wykorzystane w kampanii konfrontują świat sztywnych zasad ze światem, gdzie jedyną regułą jest brak reguł. W pierwszym bohaterowie pozostają w bezpiecznej strefie komfortu, dostosowując się do panujących zasad. W drugim "zrywają się z łańcucha", wychodzą poza normy i organizują swoją małą rewolucję.

Ten kontrast ma na celu zobrazować, jak różni jesteśmy, a mimo to możemy doskonale funkcjonować w tej samej przestrzeni - każdy na swój własny sposób. Monochromatyczny total look w odcieniu zieleni staje u boku różowo-czarnego kompletu w kratkę. Gładkie tkaniny mijają się na korytarzu ze stylizacjami opartymi na zasadzie "print blocking", a zestawy wierne estetyce retro z eklektycznym miszmaszem. Klasyka wchodzi w fuzję z high fashion, prosta forma z powiększoną skalą, a stonowane odcienie z narcystycznymi barwami. Każda sylwetka to zupełnie inny puzel, który połączony z resztą, tworzy doskonałą kombinację. Biuro to miejsce, gdzie można wyrazić siebie w najlepszym stylu - przebierając w trendach tak, aby dopasować je do siebie, nigdy odwrotnie.

Źródło: materiały partnera

Człowiek, ubranie i planeta

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Od drobnej zmiany wprowadzonej do codziennej rutyny. To może być krótszy prysznic, przykręcenie grzejnika, wybór metra/autobusu/pociągu a nie samochodu w drodze do pracy lub zakup sukienki z ekologicznego materiału. Moda to nie tylko styl. Nasze codzienne modowe wybory mają wpływ na przyszłość naszą, naszej planety i przyszłych pokoleń.

Sięganie po kolekcje utrzymane w duchu mody zrównoważonej to wyraz poczucia odpowiedzialności za planetę oraz szacunku do drugiego człowieka. Marki tworzące na zasadach fair trade - zaangażowane w kampanię MODIVO - pozwalają zmieniać świat na lepsze. Te zmiany potrzebują jednak ludzi. Każda jednostka jest jak kropla. A czym jest ocean jeśli nie morzem kropli?

Kampania MODIVO to ukłon w stronę człowieka - zarówno w kontekście jego indywidualności, jak i przynależności do grupy. To swoisty manifest otwartości, chęci interakcji i wzajemnego wsparcia. To dynamika, która pobudza do życia i dodaje wiary, że każdy z nas ma moc sprawczą.

Podziel się:
Skopiuj link:
uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij