fot. L'Oréal Paris, Magdalena Murawska WP
Podziel się:
Skopiuj link:

"Dziś największą siłą jest siła kobiet." Grażyna Torbicka w rozmowie z kobietami, o kobietach i dla kobiet

Świadoma kobiecość, kobieca siła i solidarność same w sobie stanowią niemałe wyzwania. Jednak teraz, w dobie pandemii nabierają nowego znaczenia. Jakiego? Próbę ustalenia tego podjęła Grażyna Torbicka w serii rozmów z przedstawicielkami najróżniejszych branż i pokoleń – od influencerek, poprzez kobiety mediów, mody, sztuki czy biznesu, po doświadczone ekspertki w dziedzinie psychologii.

KobieTY w roli głównej. To hasło przewodnie zarówno cyklu inspirujących dyskusji na temat różnych wyzwań kobiecości, z którymi przyszło nam się aktualnie mierzyć, jak i najnowszej kampanii społecznej L’Oréal Paris. Grażyna Torbicka, ambasadorka marki oraz ikona dziennikarstwa i świata kina tym razem skupia się nie na ekranowych rolach, a życiowych. Tych, które wszystkie gramy każdego dnia.

– To jest nasza główna rola. I jeżeli w tej życiowej roli jesteśmy silne, mocne, to w każdej innej damy sobie także radę - przekonuje. – We współczesnym świecie siłą największą, która może mieć największy wpływ na bieg wydarzeń, jest siła kobiet. Ich solidarność, ich naturalność, ich determinacja i wiara w lepsze jutro. Kobiety zawsze dążą do czegoś lepszego.

Ponieważ jestem tego warta

Dziewiętnaście niezwykłych kobiet. Trzy panele dyskusyjne. Ogrom motywacji. Tak można pokrótce podsumować e-event "KobieTY w roli głównej" zorganizowany przy współpracy Grażyny Torbickiej z marką L’Oréal Paris. Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?

Podobny event, jednak na żywo, odbył się rok temu, przy okazji inauguracji Festiwalu Filmowego w Cannes 2019. Wtedy gośćmi Grażyny Torbickiej były przede wszystkim przedstawicielki mediów.

Z wiadomych przyczyn w tym roku festiwal nie mógł się odbyć, dlatego przyszedł czas na ustanowienie nowej tradycji – przecież inspirujące rozmowy z niesamowitymi kobietami można przeprowadzić zawsze, w każdych okolicznościach. Nawet w oku cyklonu światowej pandemii. Wynikiem tego jest blisko 2-godzinna e-rozmowa Grażyny Torbickiej z aż 18 kobietami z różnych dziedzin, które mogą stanowić nie lada inspirację dla każdej z nas.

– Kobiecość jest w sercu marki od samego początku. To jest absolutnie największy puls, który bije w sercu marki – wyjaśnia Dyrektor Komunikacji Działu Szerokiej Dystrybucji L'Oréal Polska Katarzyna Chaber-Osińska. – Wyjątkowym momentem był rok 1973, kiedy powstało hasło, które jest dzisiaj znane na całym świecie "Ponieważ jestem tego warta". Było ono zdecydowanie czymś więcej, aniżeli tylko hasłem reklamowym. Było wielkim manifestem kobiecości, pewnej wolności, niezależności, siły kobiecej. Jest to niezwykle aktualne także dzisiaj.

W momencie, kiedy przeprowadzane były rozmowy z cyklu "KobieTY w roli głównej", miał trwać Festiwal Filmowy w Cannes, na którym marka L’Oréal Paris jest obecna od ponad 20 lat. Zgodnie z pewnego rodzaju tradycją Grażyna Torbicka miała spotkać się na Lazurowym Wybrzeżu i porozmawiać z innymi ambasadorkami marki, jak Helen Mirren, Susan Sarandon, Andie MacDowell, by kolejny raz wysyłać w świat przekaz, że kobiety nie mogą z siebie rezygnować. Że im silniejsze są one same, tym silniejszy jest świat, który jest wokół nich, świat, który współtworzą.

Empowerment, aktywizm, sukces

Spotkanie podzielone zostało na trzy panele dyskusyjne w różnych tematach i z różnymi bohaterkami.

KOBIETY W ROLI GŁÓWNEJ W NOWYM 2020 ROKU

… CZYLI NOWE OBLICZE KOBIECEGO EMPOWERMENTU

Wśród rozmówczyń Grażyny Torbickiej w tej części znalazły się:

Joanna Olekszyk – Redaktor Naczelna magazynu SENS

Hanna Rydlewska – Redaktor Wydawnicza VOGUE POLSKA

Maja Handke – Redaktor Prowadząca FASHION MAGAZINE & Redaktorka FASHIONPOST.PL

Justyna Kopińska – autorka książek, dziennikarka prasowa, socjolożka

Aga Wilk – Make Up Artist L’Oreal Paris

Ivana Stankovic – specjalistka dermatolog, właścicielka kliniki DERMEA, ekspert L’Oreal Paris

Dyskusja rozpoczęła się od planów i marzeń zgromadzonych pań na 2020 r. - tak wyjątkowy z racji samej liczby i faktu, że weszliśmy w nową dekadę. Sama prowadząca przyznała, że dużo zastanawiała się, co też ten 2020 może przynieść, jednak w nawet najśmielszych wyobrażeniach nie przewidziała tego, co się wydarzyło.

Choć oczywistym jest, że każda miała inne oczekiwania i zamiary względem tego roku, wszystkie zgodziły się, że za sprawą światowej pandemii musiały zredefiniować zarówno te plany, jak i spojrzenie na życie i swoją w nim rolę. Musiały określić na nowo własną tożsamość w czasach przełomu i zagubienia.

Grażyna Torbicka wraz z panelistkami próbowała także na nowo zdefiniować kobiecy pracoholizm oraz znaleźć polskie w pełni trafne wytłumaczenie słowa empowerment. Całość rozważań świetnie podsumowała Joanna Olekszyk, apelując do wszystkich kobiet:

– (…) nie patrzmy na siebie jako na pracoholiczki, bo to jest pewnego rodzaju schorzenie. Ja myślę, że chodzi o to, że jesteśmy bardzo obowiązkowe. Przecież kobiety wysyła się często na pierwszą linię frontu w kryzysie i one sobie zawsze dają radę. Chodzi jednak o to, żebyśmy, tak samo jak obowiązkowo podchodzimy do świata, społeczeństwa i ludzi, którzy nas proszą o pomoc, też czuły, że mamy obowiązek wobec siebie i że to jest nasz główny obowiązek. Że fajnie jest też zwrócić się ku sobie, żeby było wolniej, żeby było więcej czasu na przemyślenia, ale też na kontakt z innymi. Mamy różne obowiązki ale nie zapominajmy o tym najważniejszym obowiązku - wobec siebie. Poznajmy siebie i bądźmy pełne i pewne swojej wartości.

AKTYWISTKI XXI WIEKU

… CZYLI NOWE OBLICZE AKTYWIZMU (W MIKRO & MAKRO SKALI)

Panelistki:

Katarzyna Dąbrowska – Redaktor Naczelna magazynu GLAMOUR

Ewa Wieczorek – Redaktor Naczelna magazynu WYSOKIE OBCASY EXTRA

Sandra Hajduk – Redaktor Prowadząca GALA.PL & Dziennikarka DDTVN

Marieta Żukowska – aktorka filmowa i teatralna

Magda Bereda – piosenkarka młodego pokolenia, influencerka, youtuberka

Joanna Przetakiewicz – inicjatorka kobiecego ruchu ERA NOWYCH KOBIET

Druga część eventu upłynęła nas rozważaniami, czym jest aktywizm na miarę XXI w. Czy wszystkie musimy porywać tłumy i jeżyć włos na głowie największych światowych przywódców, niczym Greta Thunberg, czy możemy skupić się na lokalnych działaniach? Czy przełamywanie tabu i otwieranie kolejnych przestrzeni dla ważnych dyskusji, niesienie wsparcia i poczucia przynależności do grupy też jest formą aktywizmu? Czy wielkie uznanie na tym polu nie należy się także artystom, którzy w tych posępnych czasach nie pozwolili nam oszaleć w czterech ścianach, zareagowali szybko na sytuację i poprzez dostępne ścieżki dotarcia przynieśli nam do domu odrobinę wytchnienia, zapomnienia, oderwania się od problemów dnia codziennego? Jak ważne jest poczucie wspólnoty i wspólnego celu? Niech odpowie na to jedna z wypowiedzi Joanny Przetakiewicz:

–Wiele badań psychologicznych, które przeczytałam, książek, felietonów, rozmów, które przeprowadziłam - nie tylko z naszymi dziewczynami (z ruchu ERA NOWYCH KOBIET - przyp. red.), ale i z ekspertami, wykazało, że nie ma większego i potężniejszego faktora szczęścia, niż przynależność do grupy, dawanie sobie wsparcia, szczera rozmowa – czyli proste rzeczy, których tak szczerze mówiąc najbardziej nam brakuje.

MARZENIA, PLANY, KARIERA, SUKCES W DOBIE COVID-19

…CZYLI CZY W CZASACH PRZEŁOMU JEST MIEJSCE NA WIZJONERSTWO?

Panelistki:

Agnieszka Polkowska – trendwatcherka, strateżka, założycielka studio obserwacji i wdrażania trendów TRENDSPOT

Magdalena Linke-Koszek – Founder and CEO HER IMPACT

Karolina Cwalina-Stępniak – Head of Professional Content HER IMPACT

Agnieszka Smoczyńska – reżyserka filmowa

Gabrysia Muskała – aktorka filmowa i teatralna, autorka sztuk teatralnych

Katarzyna Miller – psycholożka, psychoterapeutka, autorka książek, felietonistka, poetka, która śpiewa własne piosenki

Ostatni z paneli był miejscem do zastanowienia się, czy w obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej jest miejsce na rozmowy o sukcesie, na coaching i dopingowanie do bezwzględnego osiągania kolejnych szczytów.

Grażyna Torbicka już na wstępie, przedstawiając swoje rozmówczynie, powiedziała, że będzie prosiła Katarzynę Miller o podsumowanie dyskusji. Zrobiła to bezbłędnie, dlatego nie będziemy nic dodawać, a przytoczymy jej wypowiedź:

– Bałam się trochę, że ta cała konferencja będzie w stylu "pierś do przodu, baby są silne, damy radę". Jest to prawda. Z drugiej jednak strony bardzo cierpimy w środku. I bardzo ważne jest to, co powiedziały dziewczyny - jak się zaczynamy przyznawać do tego, co nas zawstydza, co nas boli, co nam nie wychodzi, zaczyna się tworzyć wspólnota, zaufanie, bliskość nie tylko do zewnętrznych osiągnięć, ale także do relacji pomiędzy kobietami. Jesteśmy w przełomie. Do tej pory ruchy kobiece zachęcały, żebyśmy były silne, motywowały się nawzajem do osiągania kolejnych szczytów, natomiast mało jest grup mówiących, żeby pokazać się od środka, żebyśmy się dzieliły obawami, lękiem czy tym, że w siebie nie wierzymy, żeby to przekraczać. I to w dobie pandemii zaczęło się zmieniać.

– W nas, kobietach jest przyszłość świata. Jak my go nie poniesiemy, nie wiem co będzie – dodała ze śmiechem.

Nie przedłużając, oddajmy głos dziewiętnastu silnym kobietom, które mogą dać nam siłę do odnalezienia własnej definicji kobiecości. Albo mówienia o słabościach… Wszystko w zależności od tego, czego aktualnie potrzebujemy.

Podziel się:
Skopiuj link:
uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij